שְׁאֵלָה:
כשאתה מכוון גיטרה, האם אתה צריך לסיים תמיד עם הידוק המיתר במקום לשחרר אותו?
Alexander Troup
2014-04-06 00:51:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

פעם היה לי מורה לגיטרה שאמר שתמיד צריך לסיים לכוון כל מיתר על ידי הידוק / ​​חידוד המיתר. כך לדוגמא אם החלק העליון של E מעט חד, עליכם לסובב את יתד כדי שיהיה שטוח ו ואז לכוון אותו למגרש הנכון, בניגוד רק לסיבוב יתד למגרש הנכון מ מעל.

הוא טען שהגברת ההידוק לעומת ההתרופפות מלמעלה שמרה על המיתר זמן רב יותר. האם זה נכון?

בהחלט קל יותר לשמוע את המגרש הנכון כאשר משווים למיתרים כשמכוונים על ידי עלייה גבוהה יותר עד לשמיעת האיחוד.
עשר תשובות:
Meaningful Username
2014-04-06 01:14:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

כאשר אתה מוריד את המגרש על ידי שחרור המתח, ייתכן שיש רפיון בהילוכים במכונות הכוונון, מה שעלול לגרום למיתר לרדת מתחת למגרש המיועד. על ידי ירידה רחוקה יותר והתקרבות להערת היעד מלמטה, יופעל כוח על ההילוכים וכאשר הגעת לגובה הצליל הנכון להילוכים יש פחות פוטנציאל לזוז. אז המורה שלך צודק.

שים לב שהשפעה זו שכיחה בסוגים רבים של התאמות מכניות. לאחרונה נתקלתי בו כאשר כיוונתי את להב המטוס לעץ.
ובאופן דומה בעת קביעת תזמון ההצתה במכונית (ישנה)
Tim
2014-04-06 01:15:57 UTC
view on stackexchange narkive permalink

כן, מכיוון שהחוטים נשמרים במתח טוב יותר. זה עובד עם כל כלי המיתר (כולל פסנתר!), מאותה סיבה. כמו כן, איכשהו, נראה שקל יותר לשמוע פתק שעולה לגובה ולא להתקרב אליו מלמעלה. 'אנחנו מכוונים'.

מעניין. מעולם הדי ג'יי זה הכיוון ההפוך אבל מאותה סיבה כללית. כשאתה מבצע התאמות מהירות של פטיפון, אתה יכול להאט אותו בצורה מדויקת יותר ממה שאתה יכול להאיץ אותו (b / c אתה יכול לגרור את האצבע באטיות כל כך לאט, ואילו "דחיפת" הסיפון היא יותר גרוסה. תְנוּעָה). לכן, כאשר אני מביא מסלול חדש פנימה, אני נוטה לדעת שהוא מעט מהיר לעומת איטי מעט. אתה רוצה שהם יתאימו לחלוטין, כמובן ... אבל הם לא יהיו, אז עדיף לדעת לאיזה כיוון אתה יוצא.
supercat
2014-04-07 01:50:36 UTC
view on stackexchange narkive permalink

לעיתים קרובות יהיה חיכוך כלשהו בחלקים שונים של הצמדת הכוונון, כמו גם באגוז (שם המחרוזת עוברת). בנקודות מסוימות, כולל האגוז, הדברים עשויים להיקשר מעט. חשוב מה היה קורה אם המיתר נקשר במקום בו הוא עובר מעל האגוז, הן במקרים "להידוק" והן ל"התרופפות ".

אם המיתר נקשר במקום בו הוא עובר מעל האגוז בזמן שהנגן נמצא. משחרר אותו, ואז החלק של המיתר בין יתד לאגוז עשוי להיות במתח נמוך יותר מאשר החלק הנשמע העיקרי של המיתר. בכל פעם שהמחרוזת נקטפת, המתח שלה יוגבר לרגע. כתוצאה מכך, גם אם הפרש המתח באגוז לא היה מספיק בכדי לגרום להחלקה בזמן שהמחרוזת נחה, פעולת השמעת המיתר עשויה לגרום להחלקתו בזמן לא מתאים.

אם, לעומת זאת, , הפעולה האחרונה הייתה הידוק המיתר, ואז החלק של המיתר המחבר את היתד יהיה אם משהו יהיה חזק יותר מהחלק שנשמע. אם זה לא "מספיק הדוק" כדי להתגבר על החיכוך כאשר המיתר נח, הוא עוד פחות נוטה לנוע כאשר המחרוזת הראשית נמשכת בצורה הדוקה יותר (הקטנת הפרש המתח).

למרות שזה הכי קל דמיינו את ההתנהגות הנ"ל המתרחשת באגוז, זה יכול לקרות גם בחלקים אחרים של ההצמדה המכנית. לדוגמה, יתד עלול להיקשר מעט כך שיישאר במקום (לפחות לזמן מה) גם אם התולעת היתה קיימת. באופן אידיאלי, ציוד הכוונון תמיד ירכב על התולעת, אך אם יתד נקשר, יתכן שהוא לא יסתובב לשחרור המיתר אלא אם או עד שהתולעת תדחף אותו. אם מסובבים את התולעת מספיק בכדי להפוך את יתד 0.4 מעלות, אבל היתד נקשר לאחר סיבוב של 0.3 מעלות בלבד, אז בתחילה היה שומע את גובה המיתר כאילו התולעת מכוונת 0.3 מעלות, אך אם יתד מחליק (ככל הנראה בשלב מסוים) הכוונון ישתנה בעוד 0.1 מעלות.

כעיקרון, מה שחשוב הוא לא אם גובה הצליל של משהו מורם או מוריד, אלא אם דוחפים משהו בכיוון ההפוך למקום בו הוא רוצה להיות. עבור רוב המכשירים, זה מייצג את העלאת המגרש, אבל כמה מכשירים אלקטרוניים שמכוונים על ידי כוונון משרנים עובדים בכיוון ההפוך; לא אתפלא אם כמה מכשירים אקוסטיים מכניים יעשו זאת גם כן.

user1044
2014-04-06 01:02:31 UTC
view on stackexchange narkive permalink

כן, כי ככה ההילוכים במכונות כוונון עובדים בצורה הטובה ביותר.

jackster12
2014-04-07 12:53:59 UTC
view on stackexchange narkive permalink

כן ... על כל האמור לעיל. בנוסף, למקרה שזה לא מוזכר שם איפשהו, כאשר מחרוזת חדשה היא קצת חדה, אולי תרצה לתת לה משיכה עדינה כלפי חוץ כדי להפוך אותה לשטוחה ואז לכוון אותה. בדרך זו, אם יש רפיון בקצה יתד, אתה יכול להיפטר ממנה.

telefan77
2014-10-01 15:43:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

כן, המורה שלך מאוד צודק שם. כשאתה מכוון, זה בחוץ רפוי על המיתרים, והילוכים! זה אומר שכוונון הגיטרה שלך עשוי לרדת מתחת לרמה שרצית. אם אתה רוצה להימנע מכוונון מטה, אני ממליץ לרכוש טיונר כרומטי / גיטרה. זה עוזר לך להגיע לגובה המגרש המושלם, לכן עליך לכוון פחות.

Memphis B Hound
2015-09-15 09:15:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

הדרך הקלה ביותר להבין זאת היא לשקול את ההילוכים המחברים את כפתורי הכוונון לחוטים. אם אתה "מכוון", משטחי ההילוכים נמצאים במגע כל הזמן ולא יכולים להשתחרר. אם אתה "מכוון" הילוכים נכנסים לכיוון ההפוך ועלולים להשאיר פער שנסגר בגלל מתח המיתרים בזמן שאתה משחק. זה יגרום למחרוזת להיפגע. למרות שמדובר בפשט, הוא מקווה להדגים את המושג ...

Scott Wallace
2016-05-23 22:32:49 UTC
view on stackexchange narkive permalink

הפעם היחידה ש לא הייתי מכווננת מלמטה היא אם המיתר היה מכוון כבר גבוה מדי מסיבה כלשהי. במקרה כזה, לאחר כוונון המיתר כלפי מטה, הוא נוטה לזחול מעט אחר כך בגלל הזיכרון החומרי. כוונון זה מלמעלה יעזור לנטרל את האפקט הזה.

עם זאת, זה רלוונטי רק לחומרים מסוימים - למיתרי מתכת אין כמעט זיכרון, מיתרי ניילון קצת יותר, ומיתרי מעיים הרבה. כך שהמקרים בהם הייתי מכוון מלמעלה על גיטרה הם די מוגבלים. המדיניות הכללית הטובה ביותר, כפי שנאמר כאן, היא לכוון מלמטה. עם זאת אני עושה זאת לעתים קרובות למדי על מיתרי הנבל שלי, וזה עוזר במידה ניכרת.

tony
2017-11-11 07:15:32 UTC
view on stackexchange narkive permalink

יש תגובה חריפה בהילוכים. השתלשלות גרועה בציוד גורמת ל"החלקה ", למרות שהמורה מתקן את המיתרים לא כשלעצמם, אלא עם גלגלי תולעת שעובדים בצורה לא טובה. אתה מתכוונן והחזקה "בכוונון" שלו פוגעת בחוט או מושכת בחוט וקוטב הכוונון יסתובב. מעט, אבל מספיק בכדי לגרום לו לנשור. קורה כל הזמן על מקשים זולים אתה יכול אפילו להרגיש את זה אם יש תגובת נגד מוגזמת. פער בתנועות מצטברות עדינות אם המפתח זקוק לרבע סיבוב כדי להגיע למגרש הרצוי כאשר אתה יודע שהמגרש שלך מרחף על הסף והוא דורש תנועה גדולה כדי להגיע לשם. מקשי הכוונון שלך הם הבעיה! לא המיתרים. כל שאר הדברים שווים כמו מקדמים תרמיים, שלמות מכנית משחקת תפקיד מרכזי.

user15507
2014-11-23 11:46:09 UTC
view on stackexchange narkive permalink

יש אפס עדויות מדעיות התומכות בקביעה כי כוונון עד לגובה הצליל יסייע למחרוזת להישאר זמן רב יותר מאשר לעשות את ההפך. בעת כוונון גיטרה, ברגע שידך עוזבת את מקש הכוונון, המיתר יהיה במגרש מסוים. הרעיון שתכונות מיוחדות קיימות מכיוון שהמיקום והמתח של מכונת הכוונון הושגו על ידי כוונון למעלה או למטה הוא סיפור של נשים זקנות. באופן טבעי התנגדות גדולה יותר בה נתקלת, בניגוד למצב שבו הם מתכווננים - וזה גורם למיתר "להרגיש" ביתר שאת בגובה הצליל.

וואו, נראה שכולנו היינו! איפה למדת שזה מיתוס? יש לך מקור?
משתמש 15507 - יתכן שלא ראית או חווית את כל הראיות. זה מאוד ידוע ומוכיח בעצמך בקלות. אין שום קשר לטריקות מיוחדות, אלא כל מה שקשור למגבלות העולם הפיזי (חיכוך, סובלנות וכו ')


שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...